بهترين ماسك دست و نكاتي ساده براي زيبايي دست ها

خريد وفروش انواع زيورالات از جمله انگشتر

بهترين ماسك دست و نكاتي ساده براي زيبايي دست ها

۲۹ بازديد

ابراي انجام بيشتر كارها از دست هايمان استفاده ميكنيم بنابراين دست ها در معرض آسيب قرار دارند و ممكن است پوسته پوسته و خشك شوند و نياز به مراقبت بيشتري خواهند داشت.
براي محافظت از پوست دست و زيبا به نظر رسيدن دست ها چندين روش مطمئن وجود دارد كه در ادامه اين بخش از سلامت پوست نمناك شما را با ساده ترين و بهترين نكات زيبايي براي دستها كه ميتوانيد به راحتي در خانه انجامشان دهيد ، آشنا خواهيم كرد.
قدم اول مراقبت از پوست دست1.دست هاي خود را مرطوب كنيد:
از يك مرطوب كننده دست خوب و با كيفيت استفاده كنيد و پس از شستشوي دست هايتان، حداقل 3 بار در روز اعمال نماييد.در تابستان از يك مرطوب كننده سبك و بدون چربي استفاده كنيد و در زمستان چيز سنگين تر مانند كره بدن را انتخاب كنيد، زيرا احتمال خشك شدن پوست در زمستان بيشتر است.
2. براي دست هايتان وقت بگذاريد:
حداقل يكبار در ماه مانيكور انجام دهيد، با انجام يك مانيكور، دست هايتان تميز ميشود و زيباتر به نظر مي رسد.اين كار يك تغذيه كامل است كه دستان شما دريافت ميكند.
مانيكور ناخن
آشنايي با انواع ماسك جوان كننده پوست دستمراقبت از پوست دست و ماسك هاي آن3. دست هايتان را بشوييد:
در تمام طول سال، دست هايتان را با آب ولرم بشوييد.آب بسيار سرد يا بسيار گرم به پوست شما آسيب مي رساند.هرگز از مايع ظرفشويي معمولي استفاده نكنيد، زيرا به راحتي پوست را خشن و خشك ميكند.
4. اسكراب كردن:
دست هايتان را حداقل يكبار در هفته با يك لايه بردار خوب و ملايم اسكراب كنيد تا از شر سلول هاي مرده پوستتان خلاص شويد.اگر وقت براي خريد آنها نداريد، ميتوانيد يك نوع اسكراب خوب و مناسب را در خانه تهيه كنيد.
مواد لازم:
يك قاشق چاي خوري شكريك قاشق چاي خوري روغن زيتونآب نصف ليموطرز تهيه:
مواد ذكر شده را با يك ديگر تركيب كنيد و سپس روي پوستتان اعمال نماييد.
نكته:شما ميتوانيد در تهيه اين اسكراب از روغن زيتون استفاده نكنيد.
اما اگر از روغن استفاده كرديد، براي شستشو از يك صابون ملايم و آب گرم اسستفاده كنيد و اگر بدون روغن بود براي شستشو دست ها كافي است، تا از آب ولرم استفاده كنيد و سپس با يك پد خشك نماييد.
اسكراب دست
ماسكي عالي براي بهبود پوست دستدرمان خشكي پوست دست با ماسك هاي خانگي5. ماساژ دادن:
شب ها قبل از خواب، حداقل 5 دقيقه دست هايتان را با يك مرطوب كننده خوب ماساژ دهيد.براي دست هاي بسيار خشك و خشن، مرطوب كننده خود را با كمي وازلين تركيب كنيد.
6. از دستانتان محافظت كنيد:


هنگام شستشوي ظرف ها، باغباني، حمل هر چيزي كه حاوي مواد شيميايي است، گريس يا كثيفي، حتما از دستكش هاي لاستيكي استفاده كنيد، تا به طور كامل ار دست هايتان محافظت كنيد.
7.محافظت از كوتيكل ( لايه پوششي روي ناخن ها ):
براي جلوگيري از خشك شدن آن ميتوانيد چند قطره گليسيرين را حداقل دوبار در هفته به مدت يك شب استفاده كنيد و صبح با آب ولرم شستشو دهيد.
8. مواد غذايي درست و مناسب مصرف كنيد:
آنچه كه ميخوريد، بسيار مهم است.پروتئين ها، ويتامين هاي B، مكمل هاي ويتامين E بايد بخشي از رژيم غذايي شما باشند تا ناخن هاي سالم و محكم داشته باشيد و دست هايتان نرم و زيبا به نظر برسد.
پوست دست چروك
براي سلامت پوست دست چه بخوريم؟قدم بعدي ماسك گياهي براي بهبود پوست دست هاطرز تهيه يك ماسك مناسب براي دست ها:
مواد لازم:
2 تا 3 قاشق غذا خوري شير1 قاشق غذا خوري ژلاتينطرز تهيه:
در يك كاسه كوچك ژلاتين را بريزيد.شير را در يك قابلمه يا مايكروويو گرم كنيد.( خيلي داغ نشود )سپس شير را بر روي ژلاتين بريزيد تا حل شود.سپس آن را روي دست هايتان اعمال كنيد، و بعد از 10 تا 15 دقيقه تا زماني كه خشك شود، پاك كنيد و بعد دست هايتان را با آب ولرم شستشو دهيد و از يك مرطوب كننده استفاده كنيد.از اين ماسك 2 تا 3 بار در هفته استفاده كنيد. روش تهيه ماسك شنبليله براي پوست دست:شنبليله را له كرده و آب آن را جدا كنيد.
كمي اسانس نعناع براي خوشبو شدن به آن بيافزاييد و آن را به دستهايتان بماليد.
همانطور كه در بخش سلامت نمناك گفته ايم آب شنبليله را براي بهبود ترك هاي پوستي هر روز، روزي 3 بار بر روي ترك ها بماليد.
مخلوط كردن اين مايع با آب ترب سبب چند برابر شدن اثر آن مي شود زيرا ترب سرشار از ويتامين C بوده و براي پوسته پوسته شدن پوست، بسيار مفيد است.
خريد ماسك دست
ماسكي شگفت انگيز براي جوان كردن پوست دست هاماسك هاي پيشنهادي براي حفاظت از پوست دست:براي درمان پوسته شدن پوست در اثر آفتاب از اسانس اسطوخودوس استفاده نماييد.
يكي از بهترين ماسك ها براي حفاظت از پوست دست را اينگونه تهيه نماييد :آرد عدس و گل سرخ را بكوبيد و با آب خمير كرده و سپس به پوست دست بماليد .


براي درمان خشكي و پوسته پوسته شدن پوست به دست خود روغن گردو بماليد.
براي درمان پوسته پوسته شدن پوست مقداري روغن گل سرخ به دستتان بماليد. 

خانم هاي زيادي به لاك ناخن علاقه دارند. اين لاك هاي ناخن ممكن است ايجاد حساسيت كنند. علت و علائم اين حساسيت چيست؟
 
استفاده از آستن بهتر است يا پدهاي لاك پاك كن؟ كدوم ارز ديجيتال رو بخريم تا بيش از 500درصد سود كنيم؟ سريع ثبت نام كنيد
چه كساني تضميني در كنكور قبول ميشوند؟ كليك كنيد
https://elanza.com/category/pocket-perfume
دكتر احساني متخصص پوست و مو  واستاد دانشگاه علوم پزشكي تهران، با تاكيد بر اين كه خانم هاي باردار و شيرده به هيچ وجه نبايد از لاك ناخن استفاده كنند، تاكيد كرد: در زمان بارداري استفاده از لاك ممكن است ايجاد حساسيت هاي پوستي جدي كند كه به دليل همين حساسيت هايي كه در اين دوران وجود دارد، به مادران باردار توصيه مي كنيم كه هرگز از لاك ناخن استفاده نكنند.
 
ايشان با اشاره به اين كه بعضي از خانم ها در اثر استفاده از لاك دچار مشكلات پوستي مي شوند، افزود: بيماراني داريم كه با علائمي مثل قرمزي، خارش و التهاب دور ناخن به ما مراجعه كرده و تصور مي كنند كه در اثر استفاده از شوينده ها دچار اين مشكلات شده اند. اما زماني كه تست حساسيت روي فرد انجام مي دهيم، مشخص مي شود به يكي از مواد موجود در لاك مثل تولوئن يا موارد مشابه حساسيت دارند. حساسيت به مواد تشكيل دهنده لاك زماني خود را نشان مي دهد كه زمينه آن در فرد وجود داشته باشد. در اين حالت با انجام تست حساسيت و گرفتن شرح حال از بيمار، علت اگزما مشخص مي شود و متوجه مي شويم علت ايجاد حساسيت پوستي، استفاده از لاك است.
 
كودكان بيش از  بزرگسالان نسبت به مواد موجود در لاك از خود حساسيت نشان مي دهند. يكي از شايع ترين علت ايجاد اگزماي دور چشم در كودكان استفاده از لاك است. زيرا زماني كه لاك به ناخن كودك زده مي شود، دست بچه با چشم نيز تماس پيدا مي كند و همين مساله باعث ايجاد اگزماي چشمي در آنها مي شود.پيشنهاد ويژهماشين،ماشين ايراني،ماشين خارجيبه روز ترين قيمت خودروهابهترين دندانپزشك،لمينت,كامپوزيتدنبال دندانپزشك خوب توي تهران ميگردي؟بليط هواپيماباكسي كه سلامتيش برات مهمه به اشتراك بذار
 
وي همچنين به وجود مواد مضر در لاك پاك كن الانزا ها اشاره كرد و گفت: در لاك پاك كن هايي كه حاوي آستن هستند، مواد مضره اي وجود دارد كه سطح ناخن را شكننده مي كنند. به افراد توصيه مي كنيم از پد هاي مخصوص يكبار مصرفي كه وجود دارند، براي پاك كردن لاك استفاده كنند.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/cuticle/sensitivity5-nail-symptoms.html
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.