استفاده از تونرها

خريد وفروش انواع زيورالات از جمله انگشتر

استفاده از تونرها

۳۲ بازديد

امروزه استفاده از تونرها يكي از پيشنهادات مهم و اساسي متخصصان پوست جهت پاكسازي مناسب پوست به طور روزانه است. تونرها علاوه بر خاصيت پاك كنندگي داراي ديگر خواص ضروري و لازم براي سلامت و زيبايي پوست هستند كه در انواع مختلف و متناسب با نوع پوست شما در بازار موجود مي‌باشند. با بيتوته همراه باشيد. تا با مزاياي فوق‌العاده استفاده از تونر و انواع آن آشنا شده و بتوانيد انتخاب بهتري در خريد تونر مناسب با پوستتان داشته باشيد. همچنين در ادامه زمان مناسب و نحوه‌ي استفاده صحيح از تونرها را برايتان قرار داده‌ايم.پاكسازي پوست


پوست و به ويژه پوست صورت در تماس مستقيم با آلودگي‌ها قرار دارد. استفاده از مواد آرايشي نيز سبب پر شدن منافذ پوستي و آلودگي آن است. علاوه بر اينها پوست صورت برخي افراد چرب بوده و ماندن اين چربي روي پوست مي‌تواند باعث به وجود آمدن عارضه‌هاي پوستي شود.
 
در اغلب اوقات اين آلودگي‌ها و چربي اضافي پوست با شست و شوي صورت با انواع شوينده‌ها، به طور كامل از بين نمي‌رود و در طول مدت مسبب مشكلات پوستي براي افراد مي‌شود. به همين جهت براي بسياري از افراد در اقدامات مراقبتي پوستي، پاكسازي پوست جزوه دغدغه‌هاي اصلي‌شان است.
 
مواد و ابزارهاي بسياري جهت پاكسازي روزانه و يا عميق پوست وجود دارد. تونر يكي از مناسب‌ترين گزينه‌ها جهت پاكسازي روزانه صورت از آلودگي‌ها و چربي اضافي آن است. بسياري از متخصصات پوست استفاده از تونر را جزو مراقبت‌هاي ضروري روزانه مي‌دانند. تونر صورت يا همان تونر پوست را با نام تونيك نيز مي‌شناسند. 
 
تونر يا تونيك چيست؟
يك تونر در واقع پاك كننده قوي پوست است كه غبار، كثيفي و مواد شيميايي ناشي از شست‌وشو و مواد پاك كننده ديگر را از بين مي‌برد. هر ماده پاك كننده‌اي حاوي روغن و مواد ديگري است كه  خودش روي پوست اثري باقي مي‌گذارد. بيشتر تونرها بر پايه مايعاتي شامل گياهان و روغن‌هاي ضروري و مفيد براي پوست تهيه مي‌شوند و متناسب با انواع پوست توليد مي‌شوند.
 
مزاياي استفاده از تونر
- ترميم پوست:
تونر حامي پوست صورت است. بعد از پاكسازي پوست، لايه هاي سطحي پوست نياز به موادي دارند تا خود را بازيابي كنند. عناصر ترميم كننده پوست مثل هيالورونيك، گليسيرين، سيراميد و اسيد هاي چرب براي اين كار مناسب هستند. چيزي كه ممكن است ندانيد اين است كه يك تونر خوب حاوي بيشتر اين عناصر است و مي تواند بهتر از مرطوب كننده و يا سرم عمل كند.
 
- تنظيم pH پوست:
پوست شما معمولا پس از استفاده از برخي از انواع كرم‌ها و حتي شست و شو، دچار عدم تعادل pH مي‌شود و اين عدم تعادل ممكن است سطح پوست را بيش از حد اسيدي يا قليايي كند كه براي سلامت پوست زيان‌آور است. تونر صورت با تنظيم كردن و متعادل كردن pH پوست، پوستي سالم‌تر و شاداب‌تر براي شما به ارمغان مي‌آورد.
 
- كوچك كننده منافذ:
منافذ بزرگي كه بر روي پوست ايجاد مي شود، باعث مي شود كه خاك، روغن و سموم بيشتري وارد پوست شود و باعث تحريك و عفونت مي گردند. اين تميز كننده پوست، منافذ پوست را كاهش داده و سطح چربي پوست را نرمال مي كند.
 
- كاهش التهابات پوستي و آكنه:
تونر جدا از پاك كردن باقي مانده آرايش صورت، پوست را نرم و صاف مي كند، قرمزي پوست را كاهش مي دهد. همچنين تونر با خاصيت پاك كنندگي و كوچك كنندگي منافذ كه دارد احتمال ايجاد جوش در پوست را بسيار كاهش مي‌دهد.
تونر,تونر چيست,انواع تونرمزيت استفاده از تونر و انواع آن
 
زمان مناسب براي استفاده از تونر
تونر دومين مرحله پاكسازي پوست مي باشد. پس ابتدا پوست خود را به خوبي  شسته تا اثرات مواد آرايشي از بين برود. زمان مناسب استفاده از تونر ساعات پاياني شب و قبل از خواب مي باشد. چون در فاصله اي كه خواب هستيد پوست شما مي تواند دوره ريكاوري را به خوبي طي مي كند.
 
نحوه‌ي استفاده از تونر
- قبل از خواب هرگونه آرايشي روي صورتتان را به خوبي پاك كنيد و با آب سرد، صورت خود را بشوييد.
- با استفاده از يك پد آرايشي يا پنبه، تونر را به پوست صورت و گردن خود بزنيد.
- صبح روز بعد، پس از بيدار شدن صورت خود را با آب بشوييد.
 
• جهت به جريان انداختن خون، پنبه را با ملايمت به حالت دوراني روي پوست صورت خود بكشيد.
• توجه داشته باشيد از استفاده تونر به دور چشم و نواحي لب خودداري نماييد.
 
انواع تونر
تونرها به سه دسته كلي تقسيم مي شوند:
- تونر بر پايه الكل:
اغلب حاوي مواد قابض مثل عنبر سائل هستند. اين نوع تونر ها موجب آزاد  شدن راديكال هاي آزاد و تحريك پوست مي شوند. تونرهاي بر پايه الكل نبايد در طولاني مدت استفاده شوند. استفاده طولاني مدت از آن باعث پايين آوردن توانايي پوست در ترميم خود و كاهش توليد كلاژن مي شود.پيشنهاد ويژه آرايش و زيبايي, لوازم آرايشياسكراب لايه بردار لدورا،مناسب پاكسازي پوستلباس دخترانه,لباس پسرانه,خريد لباس بچگانهاين ست روفقط اينجا بااين قيمت ميتوني بخري!اگه قصدخريدفرش داري،تخفيف سورناروازدست نده
 
پاك كننده هاي مناسب براي پوست چرب، داراي مقداري الكل هستند. در نتيجه تاثيري كه بر پوست مي گذترند به اين صورت است كه آن را خشك تر كرده و باعث كشتن باكتري هاي سطح پوست مي شوند. اين مسئله اي مهم است كه افرادي با پوست خشك، اين نوع تميز كننده پوست، را استفاده نكنند. زيرا باعث حادتر شدن خشكي پوستشان مي شود.
 
- تونرهاي بر پايه گليكول:
تونر بر پايه آب و گليسرين همراه با عصاره هاي معطر مثل عصاره گل رز و يا عصاره مركبات هستند. اين دسته اغلب با نام روشن كننده و خنك كننده پوست عرضه مي‌شوند. 
 
- تونرهاي بر پايه آب: اين تونرها با پايه آب و مواد موثري مثل آنتي اكسيدان ها كه حاوي مواد ترميم كننده پوست و مواد ارتباط برقرار كننده با سلول‌هايي مثل نياسيناميد هستند.
 
راهنماي خريد تونر (تونيك)
- تونيك‌هاي حاوي اسيد ساليسيليك:
با ماده فعال ساليسيليك اسيد براي پوست آكنه‌اي اين نوع از پاك كننده پوست، باعث مي شود كه چربي بيشتري از روي پوست پاك شود و به مرور باعث لايه برداري و حذف سلول هاي مرده مي شود. از فوايد ديگر اين تونيك ها براي اين نوع پوست، توليد كلاژن سازي و افزايش گردش خون مي باشد.
 
- تونرهاي حاوي اسيد لاكتيك:
با ماده فعال اسيد لاكتيك براي پوست مختلط اين نوع تونيك باعث هيدراته ماندن پوست شده و باعث نازك شدن پوست نمي گردد. اين نوع تونيك، براي پوست حساس نيز مناسب مي باشد.
 
- ماده فعال كوآنزيم Q10  يا اسيد هيالورونيك در تونرها:
اين نوع از پاك كننده پوست باعث مي شود كه پوستي هيدراته و نرم داشته باشيد و سلامت پوستتان بيشتر حفظ گردد. تونرهاي حاوي اسيد هيالورونيك براي افرادي با پوست نرمال يا خشك پيشنهاد مناسبي است.

https://elanza.com/category/face-moisturizer

- اسيدهاي آمينه موجود در تونيك:
اين نوع از پاك كننده پوست، باعث تسكين پوست شده و همچنين داراي خاصيت سم زدايي قوي مي باشد. در نتيجه تمام ناخالصي هايي كه باعث تحريك پوستتان مي شود را حذف مي كند.
 

روش هاي پاكسازي پوست در خانهپوست سالم، بدون جوش ، آكنه ولكه هاي تيره است ودرخشنده و شفاف به نظر مي آيد. اما امروزه به دلايل مختلف از جمله رژيم غذايي ، آلودگي ها و مشكلات هورموني و داخلي، پوست بسياري از ما شفافيت و درخشندگي طبيعي را ندارد و نياز است كه به آن رسيدگي بيشتري شود.

https://elanza.com/category/eyeliner
از جمله راه هاي پاكسازي يا پلينگ پوست مي توان به بخور دادن ، روغن مالي ، استفاده از ماسك و...اشاره كرد كه هر فردي بنا به نوع پوست مي تواند از روش هاي پاكسازي بهره بگيرد .توصيه اول پرهيز از مصرف مواد غذايي ناسالم ، مصرف دخانيات و قرار گرفتن در معرض استرس است . هم چنين مصرف ميوه وسبزي ونوشيدن آب كافي به سلامت وشادابي پوست كمك مي كند .
پوست وسيع ترين ارگان بدن بوده كه سلامت و زيبايي آن از اهميت بالايي برخوردار است. بايد گفت پوستي زيبا به نظر مي رسد كه سالم باشد. اگر پوست شما انباشته از آلودگي، چربي و سموم بدن باشد، نمي توان آن را پوستي سالم و البته زيبا دانست. سم زدايي از اين ارگان كار چندان سختي نيست. كافيست كمي وقت براي اين منظور اختصاص دهيد.

https://elanza.com/


روشهاي پاكسازي پوست :بخور بدهيدحمام بخار يا بخور در ناحيه صورت، منافذ پوست را باز مي كند. براي اين منظور، صورت خود را تميز كنيد. 3 ليوان آب را بجوشانيد و از هر كدام از گياهان بومادران، مريم گلي، اكليل كوهي و نعناي وحشي، يك قاشق چايخوري به اين آب اضافه كنيد. پس از 5 دقيقه كه دم كشيد، صورت را در فاصله 25 سانتيمتري ظرف بگيريد و در حاليكه چشمانتان بسته است، ده دقيقه صبر كنيد. سپس صورت را با آب سرد بشوييد و به آرامي با حوله خشك كنيد.
پوست
آب نوشيدن از تجمع سموم در پوست جلوگيري ميكندآب بنوشيدروزانه هشت تا ده ليوان آب بنوشيد. اين ميزان آب، بدن را تا حدودي آبرساني مي كند و در نتيجه انعطاف پذيري و نرمي پوست حفظ شده و از تجمع سموم بدن در لايه فوقاني پوست جلوگيري مي شود.ماسك خاك رس در پاكسازي پوست بسيار موثر استبراي حفظ آب در لايه داخلي پوست و در نهايت كمك به دفع آن، بايد هر روز از كرم مرطوب كننده استفاده كنيد.صورتتان را برس بكشيدكشيدن يك برس نرم بر روي پوست، يك ترفند ژاپني است كه به گردش خون در سطح پوست و در نتيجه اكسيژن رساني به اين قسمت كمك مي كند. با اين كار، منافذ پوست كاملا باز و سموم به راحتي از آن دفع مي شوند.
 
پوست
حمام بخار يا بخور در ناحيه صورت، منافذ پوست را باز مي كندماساژ را دريابيدماساژ پوست با روغن زيتون، آن را شفاف مي كند. روغن زيتون خاصيت مرطوب كنندگي دارد.آنتي اكسيدان مصرف كنيدمصرف مواد غذايي كه حاوي چربي هاي غير اشباع و امگا 3 هستند، مثل ماهي، گردو، روغن كلزا و نيز ميوه ها و سبزيجات كه حاوي آنتي اكسيدان هستند، از انسداد كبد جلوگيري مي كند و در نتيجه پاكسازي پوست به راحتي انجام مي گيرد.ماسك را فراموش نكنيدماسك خاك رس در پاكسازي پوست بسيار موثر است.دمنوش ها نيز موثرندمصرف ريشه ارقيطون براي تعريق پوست و پاكسازي آن بسيار نافع است. براي اين منظور، نيم ليتر آب را بجوشانيد و 10 گرم ريشه گياه ارقيطون (بابا آدم) را به آن بيافزاييد. وقتي غلظت مواد به يك سوم رسيد، آن را صاف كنيد و در ظرفي بريزيد. روزانه سه فنجان از اين جوشانده را بصورت ولرم ميل كنيد.سيگار را ترك كنيدمصرف سيگار را متوقف كنيد. سيگار منافذ پوست را مسدود مي سازد.

منيع: https://namnak.com/%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.p36623

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.