مد و مارك‌ محصولات گارنير از الانزا

خريد وفروش انواع زيورالات از جمله انگشتر

مد و مارك‌ محصولات گارنير از الانزا

۳۰ بازديد

«مد» و «مارك‌هاي» معروف با ما چه مي‌كنند؟/ روانشناسي مارك
فرويد معتقد بود بسياري از تصميم‌ها نه به صورت آگاهانه بلكه ناخودآگاه و براي ارضاي نيازهايي كه شايد در لحظه به آنها واقف نباشيم، گرفته مي‌شوند. خريد محصولات گارنير از الانزا  «برنيز» اين رويكرد را براي تبليغ سيگار و ترويج آن در ميان زنان استفاده كرد.
1. روزي نيست كه در رسانه‌ها در مورد زيان‌هاي غذاهاي آماده، چيپس، پفك و پيتزا مطلبي نخوانيم اما مي‌بينيم كه فروش اين غذاهاي به قول متخصصان تغذيه، «بدون ارزش غذايي» و حتي «مضر براي سلامت» و «عامل چاقي» ادامه دارد و «فست‌فود» فروشي‌هاي بيشتر و بيشتري در شهر افتتاح مي‌شوند. كفش‌هاي پاشنه بلند به سلامت پا و كمر آسيب مي‌زنند، شلوارهايي كه قرار بود پاها را بپوشانند، گاهي نه به علت استفاده زياد، بلكه براي پيروي از مد پاره مي‌شوند، يك سال رنگ آبي مد مي‌شود و سال بعد رنگ قهوه‌اي و سال بعدش رنگي ديگر و امان از وقتي كه بخواهي در اين ميان به دنبال رابطه‌اي منطقي باشي!
2. انسان، طبيعتا موجودي مقلد است. تقليد كردن براي او حكم نياز را دارد، به شرطي كه آسان باشد. قدرت پديده‌اي به نام «مد» از همين ضرورت ناشي مي‌شود. موضوع، چه بر سر تقليد كردن اظهارهاي ادبي يا مثلا بر سر شكل و ظاهر، فرقي نمي‌كند ولي مي‌دانيد كه چه تعداد از افراد در عمل جرات خارج شدن از حيطه نفوذ آن را دارند؟ توده‌ها را نه از طريق ارائه كردن دليل، بلكه از راه عرضه كردن نمونه و سرمشق مي‌توان هدايت كرد. (روان‌شناسي توده‌ها - گوستاو لوبون – ترجمه كيومرث خواجوي‌ها – صفحه 148)جالب است بدانيم اين جمله‌ها كه به بهترين صورت رويكرد ما براي انتخاب اجناس و خريد آنها را نشان مي‌دهند و شركت‌ها هم براي تبليغ برند و اسم شركت و محصولشان از اين ديدگاه استفاده مي‌كنند، در سال 1895 يعني نزديك به 120 سال پيش نوشته شده است. البته كمي طول كشيد تا اين ديدگاه به مرحله عمل درآيد. در ابتدا تبليغات بر ويژگي‌هاي واقعي اجناس تمركز مي‌كردند، مثلا اينكه ماشيني مستحكم‌تر است و مصرف بنزين كمتري دارد يا اينكه فلان لباس عمر بيشتري دارد و با شستشو ديرتر خراب مي‌شود، بخش اصلي تبليغ آن محصول را تشكيل مي‌داد اما بعدها، ماجرا شكل ديگري به خود گرفت.
3. ادوارد برنيز را يكي از پيشگامان روابط عمومي مي‌شناسند. او خواهرزاده زيگموند فرويد، پزشك و روانكاو معروف است و با ديدگاه دايي خود درباره ناخودآگاه به خوبي آشنا بود. برنيز بر همين اساس تلاش كرد اين ديدگاه را ترويج كند كه تصميم افراد براي انتخاب لزوما بر اساس منطقي كه مي‌شناسيم و فكر مي‌كنيم بوسيله آن كم‌خطرترين و مناسب‌ترين گزينه را انتخاب مي‌كنيم، نيست.
4. فرويد معتقد بود بسياري از تصميم‌ها نه به صورت آگاهانه بلكه ناخودآگاه و براي ارضاي نيازهايي كه شايد در لحظه به آنها واقف نباشيم، گرفته مي‌شوند. «برنيز» اين رويكرد را براي تبليغ سيگار و ترويج آن در ميان زنان استفاده كرد. او عده‌اي از زنان زيبا و جذاب را در ميداني در نيويورك و در حضور خبرنگاراني كه از قبل آنها را فراخوانده بود، واداشت مشعلي كه آن را «مشعل آزادي» ناميده بود، با سيگار روشن كنند. پس از آن، سيگار كشيدن زنان به عنوان نمادي از آزادي اجتماعي زنان و استقلال آنها مطرح و ترويج شد. در اين تبليغ هيچ اشاره‌اي به هيچ‌وجه عقلاني و منطقي نشد. امروز هم اگر به تبليغاتي كه در شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني مي‌شود، توجه كنيد، مي‌بينيد كه همين رويكرد به گستردگي استفاده مي‌شود. شايد بارزترين نمادش در رسانه‌هاي غيرايراني (كه به شدت مورد انتقاد ماست)، استفاده از زنان زيبا است. اين نماد در تبليغ هر چيزي ممكن است به كار رود: لباس، عطر، ماشين، هتل، دارو و ... انگار كه قرار گرفتن اين نماد در كنار هر شيئي، اين پيام را به ناخودآگاه ما مي‌دهد كه خريد آن شيء برابر است با آن زن زيبا و در اكثر مواقع اين ناخودآگاه ماست كه تصميم‌گيرنده اصلي است و ما را به عمل وامي‌دارد. اين گونه است كه در مغازه و هنگام خريد، شايد ندانيم چرا از يك «برند» يا «مارك» خوشمان مي‌آيد و آن را به باقي اجناس شركت‌هاي ديگر يا حتي همان شركت ترجيح مي‌دهيم.
5. در رسانه‌هاي ايراني نيز با اينگونه تبليغات مواجه هستيم، البته بدون استفاده از زنان به عنوان يك نماد شهوت‌انگيز. در هم آميختگي تصوير يك نوع خاص از پفك و چيپس با كودكان زيبا، آدم‌هاي خوشحال و ظاهرا موفق با تصوير باز كردن حساب در يك بانك، يك خانواده خوشبخت با نوع خاصي از خودرو و... همگي به گونه‌اي ديگر نشان‌دهنده استفاده از همان تكنيك‌هاي تبليغات براي هدف قرار دادن ناخودآگاه افراد است؛ البته همراه با «تكرار». تكرار هر چه بيشتر يك تصوير، تبليغ و حتي يك خبر، انگار براي ناخودآگاه ما به معني واقعي?بودن آن است. شايد به همين دليل باشد كه شبكه‌هاي خبري، بخش‌هاي خبري با فاصله‌هاي كوتاه دارند و ممكن است يك خبر مشخص را بارها در شبانه روز تكرار ‌كنند؛ انگار خبر را نيز چون كالا به ناخودآگاه ما مي‌فروشند.
6. شايد ندانيم كه گاهي براي خريد يك جنس «مارك دار» تا 10 برابر بيش از ارزش واقعي آن پرداخت مي‌كنيم و شايد حتي بيشتر! شايد موقعي كه در صف خريد مغازه فلان برند معروف جهاني هستيم تا بتوانيم به حراج 50 درصد آن برسيم، ندانيم كه باز هم چند برابر قيمت تمام شده پرداخت مي‌كنيم، شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه از اينكه چرا براي امور مالي خود يك بانك خاص را، بدون برتري خاص آن نسبت به يك بانك ديگر، انتخاب كرده‌ايد، متعجب شده باشيد، اما حتي اگر هم بدانيم، تصميم ما چندان تغيير نخواهد كرد.


7. همانگونه كه گوستاو لوبون و ادوارد برنيز فهميده بودند، در بسياري موارد انسان بيش از آنكه بر اساس منطق تصميم بگيرد، ناخودآگاه انتخاب مي‌كند و ناخودآگاه تحت‌تاثير حرف‌هاي منطقي قرار نمي‌گيرد، بلكه اين تصاوير زيبا، شعارهاي بزرگ و صحنه‌هاي نوراني هستند كه هرگاه مرتب تكرار شوند، مي‌توانند ناخودآگاه را به نتيجه مورد نظر (انتخاب يك عطر، بانك يا حتي نماينده مجلس و رييس‌جمهور) برسانند. مثل اين مقاله كه شايد ديدگاهي ديگر درباره چگونگي فرايند تصميم‌گيري براي انتخاب را به خواننده معرفي كند، اما بعيد مي‌دانم كه بتواند عمل ناخودآگاه او را تحت‌تاثير قرار دهد!

انواع كانسيلر و نحوه استفاده از آن هاكانسيلر (Concealer) نوعي وسايل آرايشي است كه براي پوشش دادن تيرگي هاي پوست ، جاي جوش ، گودي و سياهي دور چشم ، آكنه و لك هاي پوستي و ديگر عيوب به كار مي رود . كانسيلر يك نوع فونداسيون فشرده با غلظت بالا است كه قابليت پوشش دهي بالايي براي رفع نواقص پوست دارد.
توليد كنندگان لوازم آرايش مانند برند پرستيژ ، انواع مختلفي از كانسيلر را توليد مي كنند . انتخاب نوع كانسيلر بايد متناسب با رنگ پوست باشد . برخي از كانسيلرها براي بازسازي پوست به كار مي روند يعني براي پوشش دادن لكه هاي جديد پوست انتخاب ايده آلي مي باشند.
پيش از انتخاب و استفاده كانسيلر با انواع آن آشنا شويدكانسيلرهاي استيكي
اين نوع كانسيلر مانند رژ لب طراحي شده اند و حالتي شبيه كرم دارد . هرگز نبايد مستقيما اين استيك ها را بر روي پوست استفاده كنيد . هميشه با برس يا براش كانسيلر را روي صورت بزنيد.
برخي از كانسيلرهاي استيكي كه قيمت ارزاني دارند ، داراي ماندگاري زيادي نمي باشند بنابراين در طول روز بايد چندين بار از آنها استفاده كرد .اين نوع كانسيلر ها براي مسافرت ، يا گذاشتن در كيف هاي دستي و كوچك مناسب هستند.
كانسيلر استيكي
كانسيلرهاي مدادي
كانسيلر مدادي شباهت بسياري به نوع استيك دارد با اين تفاوت كه كمي چسبناك تر است و شبيه خط چشم هاي مدادي مي باشد . اين نوع كانسيلر براي افرادي كه تمايل دارند پوشش متوسطي روي صورت خود ايجاد كنند ، مناسب است.
كانسيلرهاي مدادي در شرايط آب و هوايي گرم نيز حالت جامد خود را حفظ مي كند به همين دليل براي فصل تابستان انتخاب خوبي است . از كانسيلرهاي مدادي مي توان براي مسافرت نيز استفاده كرد.
كانسيلر كرم
كانسيلرهاي فشرده شده و قوام دار به عنوان كانسيلرهاي كرم شناخته مي شوند كه توسط براش يا انگشت مورد استفاده قرار مي گيرند . كرم هاي كانسيلر داراي پوشش دهي مناسبي هستند و براي افرادي كه نياز به پوشاندن لك هاي پوستي دارند انتخاب ايده آلي است .اين نوع كانسيلرها ، ماندگاري طولاني دارند يعني چروكيده ، خشك و پوسته پوسته نمي شوند.
كانسيلر مايع
كانسيلرهاي مايع مانند كرم پودرهاي مايع هستند و هنگام استفاده توسط قلم هاي آرايشي و اسفنج ، تاثير بسيار عالي دارند . چنانچه در دنياي مد نمناك گفته ايم كانسيلرهاي مايع براي ايجاد پوشش و لايه اي روي پوست استفاده مي شوند، و براي ايجاد اين پوشش به زمان زيادي نياز دارند.
برخي از كانسيلرهاي مايع را به سختي مي توان با ديگر لوازم آرايشي تركيب كرده و استفاده نمود .بنابراين پيش از خشك شدن اين نوع كانسيلر بر روي پوست بايد با كرم پودر تركيب شوند . نوع ارزان تر اين كانسيلرها ممكن است در طول روز بر روي صورت ، به حالت پوسته پوسته شوند.
كانسيلر مايع
كانسيلر رنگيمعمولا كانسيلرها در رنگ هاي مختلف مانند زرد، سبز، صورتي و .. نيز وجود دارند.
كانسيلر زرد :
اين رنگ براي هر پوستي انتخاب خوبي است كه لك هاي تيره را محو مي كند . براي رفع تيرگي اطراف چشم بهتر است از كانسيلر زرد رنگ استفاده كنيد .علاوه بر اين كانسيلر زرد پوشش دهي خوبي را براي انواع لكه ها و تيرگي ها را بر روي پوست ايجاد مي كند.
كانسيلر سبز :
اين رنگ كانسيلر براي خنثي كردن تن قرمز پوست به كار مي رود . براي پوشاندن لكه هاي قرمز مادر زادي يا محو كردن جوش هاي قرمز و هر نوع لك پوستي قرمز رنگ استفاده مي شود.
كانسيلر نارنجي :
افرادي كه پوست سبزه دارند بهتر است از اين رنگ استفاده كنند . البته بهتر است قبل از خريد ، آن را در اطراف دهان تست كنند.
كانسيلر صورتي يا بنفش :
افرادي كه پوست صورت آنها مايل به زرد است مي توانند از كانسيلر صورتي يا بنفش استفاده كنند.براي پوشاندن لك هاي تيره و بنفش مانند كبودي يا تيرگي زياد اطراف چشم از اين كانسيلر انتخاب بسيار خوبي است .كانسيلرها را معمولا قبل از كرپ پودر پايه استفاده مي كنند تا پوشش دهي بهتري براي لكه هاي پوستي ايجاد كند.
كانسيلر صورتي
كانسيلرهاي پودري
بهترين نوع كانسيلرها، انواع پودري آنها است. اين كانسيلرها براي استفاده با لوازم آريشي معدني مورد مصرف قرار مي گيرند .برخي از كانسيلرهاي پودري ممكن است در ظروفي مخصوص مانند پودرهاي صورت فشرده شوند.
پوشش دهي كانسيلرهاي پودري در سطح متوسطي است اما مي توان به همراه كرم پودرهاي مايع و انواع كرم پودرها به راحتي از اين كانسيلرها استفاده كرد. بسياري از مصرف كنندگان ترجيح مي دهند از كانسيلرهاي پودري و تركيب آن با كرم پودرها استفاده كنند.
روش انتخاب يك كانسيلر خوبافراد با پوست چرب و داراي منافذ بزرگ نبايد از كاسيلرهاي كرمي يا استيكي استفاده كنند .چرا كه اين نوع كانسيلرها منافذ پوست را مسدود مي كنند و موجب بزرگتر و مشخص تر شدن آنها مي شوند . همچنين اين كانسيلر ها نوعي درخشش و براقيت روي پوست ايجاد مي كنند كه باعث چرب تر ديده شدن پوست مي شوند.
مانند هر محصول آرايشي ، كانسيلر نيز بايد متناسب با نوع پوست انتخاب شود . مثلا افرادي كه پوست خشك دارند نبايد از يك كانسيلر مايع استفاده كنند زيرا يك حالت مات بر روي پوست ايجاد مي كند كه موجب تشديد خشكي پوست مي شود . بنابراين جلوه زيبايي در نهايت نخواهد داشت.
براي زدن كانسيلر به زير چشم بايد نوعي را انتخاب كنيد كه يك يا دو درجه روشن تر از رنگ پوست باشد در غير اين صورت اگر رنگ كانسيلر بسيار روشن تر باشد ، قسمت هاي بسيار سفيد و روشني در زير چشم ايجاد مي كند كه ظاهر زيبايي نخواهد داشت!

منبع:

https://namnak.com/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%B1-.p65551

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.